Hamulec ręczny

Dzisiaj kolejny już wpis o usterkach związanych z układem hamulcowym w samochodzie. Temat jest o tyle ważny, że coraz więcej kierowców bagatelizuje usterki i słabą kondycję układu hamulcowego, a przecież jazda niesprawnym w 100% samochodem jest bardzo niebezpieczna. Uczulam wszystkich na trzymanie ręki na pulsie, a dzisiaj zapraszam do lektury tekstu o usterkach kolejnej już części układu hamulcowego – hamulca ręcznego.

Hamulec ręczny

  • Głównym problemem w przypadku hamulca ręcznego nie jest jego złe, zbyt intensywne eksploatowanie, a fakt, że w ogóle o nim… zapominamy! Tak, nie pomyliłam się ;). Okazuje się, że kierowcy zapominają o jego istnieniu. Niestety nieużywanie hamulca ręcznego jest dla niego bardzo niekorzystne – dlaczego? Głównie chodzi o małą warstwę rdzy, która gromadzi się na okładzinach ciernych!
  • Pamiętajcie aby nie bagatelizować roli hamulca ręcznego i raz na jakiś czas go uruchomić. Może to być podczas bardzo wolnej jazdy oczywiście w taki sposób aby nie doprowadzić do zablokowania kół. Możemy również z niego skorzystać, kiedy parkujemy także, kiedy samochód jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Używanie ręcznego hamulca sprzyja jego działaniu i zapobiega usterkom. Hamulec ręczny to zawsze wasze awaryjne wyjścia z podbramkowej sytuacji, kiedy dojdzie do awarii pozostałych hamulców!

Jakie są objawy usterek hamulca ręcznego?

  • piski w czasie jazdy,
  • metaliczne dźwięki w trakcie jazdy,
  • zablokowane koła pomimo zwolnienia ręcznego,
  • grzejące się obręcze kół.

Jakie są przyczyny awarii ręcznego?

  • korozja,
  • długotrwałe nieużywanie i z tego powodu blokada,
  • nieprawidłowa regulacja,
  • urwana linka.

Źródło zdjęć: bezpiecznykierowca.eu

Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.